Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Ο Gay Ισοκράτης

Σας ξεγέλασα. Όσοι μπήκατε με πρόθεση να στείλετε επιστολή σε κάποιου είδους πλεύρη για το πώς οι κανίβαλοι μιαίνουν τα όσια της φυλής για να γράψει βιβλίο απάντηση, δε πρόκειται να γίνει. Αυτό που επίσης δε θα συμβεί είναι η ικανοποίηση των αναγνωστών οι οποίοι αναζητούν επιχειρήματα για της ακόλουθης μορφής διαλόγους :

Αντί-ομοφυλόφιλος : Είναι αμαρτία να είσαι Gay θα καείς στη κόλαση.

Ομοφυλόφιλος : ο χριστός τους αγαπούσε όλους βλάκα.

Αντί-ομοφυλόφιλος : ποιον είπες βλάκα; Προσβάλεις τον ελληνισμό κα τη κοινωνία, μια χούντα μας χρειάζεται να σας στείλει στο Άουσβιτς.

Ομοφυλόφιλος : Α ναι; Άμα θες να ξέρεις ο Ισοκράτης ήταν Gay οπότε καλά κάνω και είμαι.

Αντί-ομοφυλόφιλος : σοβαρά; Και κάπου εδώ κρεμιέται ενώ ο Gay φίλος μας απολαμβάνει τα pop-corn του και την αφοπλιστική δύναμη των επιχειρημάτων του.


Τα ζητήματα με τα οποία θα καταπιαστούμε είναι αυτά που απασχολούν κάποιους κύκλους, με γελοίο τρόπο κατ εμέ, για το τι είπε ο Ισοκράτης περί προσδιορισμού των ελλήνων καθώς και το αν ο Καβάφης είναι ομοφυλόφιλος. Ελπίζω πως τώρα που πέρασε κάποιο διάστημα, και η άμεση άντληση ωφελιμισμού για την αντιπαράθεση δεξιάς αριστεράς έχει λήξει, να δούμε τα πράγματα με μεγαλύτερη νηφαλιότητα. Για να μη φανεί ότι δε παίρνω θέση, και επειδή ο ρόλος της γυναικούλας που προσπαθεί να συμβιβάσει τα πράγματα δε μου ταιριάζει, η αντίληψη μου ταυτίζετε με αυτή του μαυροφορεμένου κτήνους της συντηρητικής μπουρζουαζίας όπως απεικονίζετε.


Η ακόλουθη μετάφραση μας δείχνει πως ο Ισοκράτης δεν είπε ‘’είναι’’ έλληνες όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας αλλά ‘’ονομάζονται’’.
«Είναι δε τόσο μεγάλη η απόσταση που χωρίζει την πολιτεία μας από τους άλλους ανθρώπους ως προς την πνευματική ανάπτυξη και την τέχνη του λόγου, ώστε οι μαθητές της έχουν γίνει διδάσκαλοι των άλλων και κατόρθωσε (η πολιτεία μας) ώστε το όνομα των Ελλήνων να είναι σύμβολο όχι πλέον της καταγωγής, αλλά της πνευματικής ανύψωσης, και να ονομάζονται Ελληνες εκείνοι που παίρνουν τη δική μας μόρφωση και όχι αυτοί που έχουν την ίδια καταγωγή». (Ισοκράτους Λόγοι, Πανηγυρικός, Μτφρ. Α. Μ. Γεωργαντοπούλου, Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος, 1940.)

Αναλογιζόμενοι το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της αρχαίας αθηναϊκής πολιτείας όπου επέβαλε για να χαρακτηριστεί κάποιος αθηναίος να είναι και οι δυο του γονείς αθηναίοι καθώς και το αίσθημα υπερηφάνειας που ένιωθαν για το ότι είναι αυτόχθονες δεν μας οδηγεί στο να πιστέψουμε πως ο Ισοκράτης υποστήριζε πως Έλληνας ήταν όποιος μετείχε της ελληνικής παιδείας. Ωστόσο και να το υποστήριζε θα ήταν λογικότερο σήμερα να λέμε πως έλληνας είναι όποιος μετέχει της ελληνικής α-παιδείας. Όσο αφορά τώρα το Καβάφη δε καταλαβαίνω από πού προκύπτει και με τέτοια βεβαιότητα πως ήταν Gay; Ο ανικανοποίητος πόθος κάποιον ποιημάτων του μπορεί να είναι και για μια γυναίκα αφού οι σεξουαλικές σχέσεις της Αλεξάνδρειας του προ-προηγούμενου αιώνα δεν παρουσιάζουν την ελευθερία των σημερινών ανάμεσα στα δυο φύλα. Όσο για το αντρικό σώμα μπορεί να αναφέρεται στο δικό του έμμεσα πριν τη φθορά του χρόνου που τόσο μοναδικά μας δίνει η εξορμούμενος από το ίδιο αίσθημα καλαισθησίας ενός γλύπτη. Επειδή όμως ούτε απόφοιτος της φιλολογίας είμαι ούτε master στην ψυχολογία έχω για να σκιαγραφήσω το προφίλ του καβάφη σας λέω πια είναι η γνώμη μου, χωρίς να είμαι διατεθειμένος να κάνω λάβαρο την ορθότητα της.
Διαβάζοντας τα όσα γράφτηκαν απορώ γιατί σήμερα εν έτη 2011 έχει σημασία τι ακριβώς θεωρούσε σωστό ο Ισοκράτης η το γιατί είναι απαραίτητο να βρεις, ψάχνοντας στους αιώνες, ποιος ήταν ομοφυλόφιλος ώστε να δικαιολόγησης την ύπαρξη τους και τη σεξουαλική ελευθερία. Μη με παρεξηγήσετε ούτε μπορώ ούτε θέλω μα μειώσω τη προσφορά του Ισοκράτη. Η σκέψη του έκανε άλματα αιώνων αφού ήταν ο πρώιμος οραματιστής του έθνους κράτους τόσο μεγάλο διάστημα πριν γίνει πραγματικότητα στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή. Δίδαξε επίσης πολιτικό ήθος στις προτροπές του προς τους αθηναίους να μεταχειρίζονται τους σύμμαχους τους βασιζόμενοι στο να εμπνέουν σεβασμό και όχι φόβο, και δυστυχώς δεν εισακούστηκε. Αντιδρώ όμως στη στείρα μίμηση αρχών χωρίς κανένα κριτικό αίσθημα που μου προσδιορίζει την ανάγκη ενεργειών στο σήμερα σύμφωνα με κρίσεις για καταστάσεις είκοσι πέντε αιώνων πριν. Ένας τρόπος σκέψης που καταλαβαίνω στους ανθρώπους που επικαλούνται το μέγα Παπαδόπουλο και αντιλαμβάνονται την αναβίωση τον αξιών της εποχής στο να ντύνονται με χλαμύδες, καθώς και για τους κάτωθεν εικονιζόμενους που ζουν από μια νοητικά, πολιτικά, κοινωνικά και σεξουαλικά πεινασμένη μάζα όχι όμως και από τη ‘’προοδευτική’’ αριστερά . Μια αριστερά που καλό θα ήταν να μη περιορίζει τη λογική των μελών της με επιχειρήματα του τύπου το είπε ο Ισοκράτης, ήταν και ο καβάφης, ο καπιταλισμός φταίει για όλα.



Δανειζόμενος τη σκέψη του Καστοριαδή που τόσο όμορφα παρουσίασε το καταλυτικό τρόπο σκέψης που δημιούργησε την αθηναϊκή δημοκρατία προκύπτουν τα εξής ζητούμενα
Αυτονομία : Επώμιση της ευθύνης θέσπισης των νόμων. Οι νόμοι να είναι προϊόν κοινωνικής εργασίας και όχι δώρο μιας ανώτερης διάνοιας (θεός, αυθεντία, μονάρχες, κοινοβούλια)
Αυτοδικία : η έννοια της δίκης όχι μόνο με τη στενή λογική εφαρμογής του νόμου αλλά η ικανότητα να κρίνει τα αποτελέσματα του και να τον αναπροσαρμόζει σύμφωνα με τις ανάγκες της πολιτικής οντότητας.
Αυτάρκεια : Η δυναμική που επιτρέπει σε μια κοινωνία τα δυο προηγούμενα ζητούμενα θέτοντας τη βάση της πολιτικής ανεξαρτησίας. Αυτάρκεια φυσικά υπό το πρίσμα ισορροπίας του ισοζυγίου εισαγωγών εξαγωγών και όχι της απομόνωσης.

Είναι προτιμότερο να δούμε με ποιον τρόπο λάμβαναν αποφάσεις στη εποχή του Ισοκράτη παρά να μιμηθούμε τις αποφάσεις που πήραν είκοσι πέντε αιώνες πριν με τελείως διαφορετικές συνθήκες. Να διατηρήσουμε το τρόπο σκέψης της αρχαίας Αθήνας και όχι τα συμπεράσματα των τότε αθηναίων. Αν τώρα καταλήξουμε στα ίδια συμπεράσματα αυτό να είναι προϊόν διεργασίας και όχι αντιγραφή λογικής που αδιαφορούμε να κατανοήσουμε. Όσο για τη σεξουαλική ελευθερία, ανεξαρτήτως τη έκανε ο καβάφης , από τη στιγμή που κάποιος δε κάνει έρωτα για διαιώνιση του είδους, θεωρώ ωφελιμότερο ο καθένας να μπορεί να επιλέξει αυτό που του προσφέρει ικανοποίηση.



Υ.Γ : Αν κάποιους ομοφυλόφιλους κυνηγάει να τους κάψει ο θεός μπορεί να είναι λόγο κακογουστιάς. Μην έχετε την απαίτηση να πάρουμε κάποιους στα σοβαρά όπως συμβαίνει και με άτομα ετεροφυλόφιλα. Η ακόλουθες Φωτογραφίες θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε τη εννοώ.








3 σχόλια:

morgan είπε...

O κάτω κάτω είναι ΜΑΥΡΟΣ με ναζιστικές πεποιθήσεις που βλέπει ιαπωνικά άνιμε!!? Πες ότι είναι και από τη Ρωσία να τρελαθούμε!

PS: Δεν νομίζω κάποιος που έχει ένα μωρό να χαρακτηρίζεται ως ιδιοκτήτης

ΚΟΥΡΟΠΑΤΚΙΝ είπε...

Στηλιτεύω τη λογική που θεωρεί το παιδί ιδιοκτησία τον γονιών και βασικοτερο κάπως έπρεπε να το συνδέσω με το σκύλο

ATHENS PRIDE είπε...

Από αλλού ξεκίνησες και αλλού κατέληξες

Δημοσίευση σχολίου